در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۴ ق.ظ

چگونه شکسپیر برای آمریکا مشکل به جود آورد

چگونه شکسپیر برای آمریکا مشکل به‌وجود آورد؟

ویلیام شکسپیر در قرن شانزدهم زندگی می‌کرد. او یکی از مشهورترین شاعران و نمایشنامه‌نویسان جهان بود. در پایان قرن نوزده یکی از دوستداران شکسپیر تصمیم گرفت که پرنده‌هایی را که در نمایشنامه‌های شکسپیر وجود دارد، در آمریکا معرفی کند. او همراه این پرندگان، چهل جفت سار هم با خود آورد. این سارها، اولین سارهایی بودند که وارد آمریکا شدند سارها خیلی زود جزء پرندگان ملی شناخته شدند و هیچ دشمن طبیعی در آمریکا نداشتند لذا شروع به تخم‌گذاری کردند و به سرعت آشیانه و تخمهای پرندگان دیگر را از بین بردند و به محصولات زیادی صدمه زدند. مردم هنوز در فکر یافتن راهی هستند که آنها را از بین ببرند، مشابه همین مشکل برای کشور استرالیا اتفاق افتاد و این زمانی بود که مهاجران خرگوش را همراه خود به آنجا بردند. استرالیا فاقد حیوان گوشتخوار بود و به همین سبب خرگوشها به سرعت زاد و ولد کردند و تعادل حیات وحش را به هم زدند.

اگر ما گونه‌هایی از گیاهان یا حیوانات یا پرندگان را که به‌طور طبیعی در سرزمین دیگری وجود ندارند به جایی ببریم، باعث بر هم خوردن تعادل حیات وحش آنجا می‌شویم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۳۰
mohammad razavi

آمریکا

شکسپیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی