در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۴۵ ق.ظ

جانوران کیسه دار

کیسه‌داران چه نوع جانورانی هستند؟

حیوانات کیسه‌دار، نوزاد خود را داخل کیسه‌ای که در زیر شکم مادر قرار دارد پرورش می‌دهند. وقتی نوزاد حیوان کیسه‌دار متولد می‌شود، خیلی کوچک و ناتوان است. این نوزاد به‌طور غریزی در داخل کیسه زندگی می‌کند و از شیر مادر می‌خورد. وقتی نوزاد به‌حدی از رشد رسید که بتواند از خود دفاع کند، کیسه را ترک می‌کند. کانگورو، خرس کوالا و والایی، از کیسه‌داران مشهور و شناخته شده‌اند. خفاش و موش کور هم دارای کیسه‌اند. کیسه‌داران قبل از حیواناتی که جنین خود را داخل شکم پرورش می‌دهند، به‌وجود آمده‌اند. حیواناتی که جنین را در داخل شکم پرورش می‌دهند، بهتر از کیسه‌داران می‌توانند جنین خود را تغذیه نمایند. به‌ همین دلیل، نسل کیسه‌داران در بیشتر نقاط دنیا از بین رفته است.

هنگامی که استرالیا از قاره‌های دیگر جدا شد، حیواناتی که جنین خود را داخل رحم پرورش می‌دادند نتوانستند خود را به آنجا برسانند. به همین دلیل، تعداد حیوانات کیسه‌دار در استرالیا رو به افزایش گذاشت. در آمریکا نیز این نوع حیوانات یافت می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۰
mohammad razavi

کیسه داران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی