در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ق.ظ

تمسک به «حبل‌الله» رمز وحدت ملل اسلامی

اتحاد و وحدت مسلمانان حتی پیروان دیگر ادیان الهی در نقاط مختلف دنیا برابر کفر، فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه، با تمسک به ریسمان الهی می‌تواند زمینه را برای تشکیل امت واحده و در نهایت ظهور حجت خدا بر زمین و آغاز عصر طلایی حکومت حقیقی عدل و عدالت فراهم ‌سازد.

«وحدت» به معنای یکی بودن، برای رسیدن و دستیابی به هدفی خاص است، بارها ثابت شده برای رویارویی با مانعی سخت، باید نیرو را در راستایی واحد متمرکز کرد تا توانایی ارتقا یابد، امری که در قوانین فیزیکی هم اثبات شده است؛ در این میان در مسائل اجتماعی و سیاسی نیز می‌توان تأثیر یکی‌بودن و یک‌رنگی را در پیشبرد اهداف به‌عینه مشاهده کرد.

در برهه کنونی، وقوع حوادث و رویدادهای مختلف سیاسی در جهان به‌ویژه خاورمیانه و در میان ملل مسلمان، فعالیت‌های گروه‌های انحرافی با نام اسلام نظیر داعش که با حمایت واضح استکبار، سعی در مخدوش کردن چهره اسلام دارند اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد که مسلمانان باید این آیه قرآنی را بیشتر از پیش مدنظر قرار دهند؛ «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ.»

از صدر اسلام «تفرقه» را می‌توان مهم‌ترین ابزار راهبردی دشمنان معرفی کرد، سلاحی مخرب که مسلمانان را از توجه به عوامل بیگانه غافل می‌سازد و به جان هم می‌اندازد؛ در این میان خداوند تمسک به «حبل‌الله» را راه چاره ملت‌های مسلمان می‌داند، اما امروزه می‌بینیم دولت‌های اسلامی منطقه این سفارش الهی را نادیده می‌گیرند.

یک قطره آب به تنهایی به چشم نمی‌آید، اما اگر همین تک تک قطرات در کنار هم جمع شوند موجودیتی واحد را مثل «دریا» تشکیل می‌دهند که منبع عظیمی از قدرت با امواج خروشان است. حال تصور کنید اگر هر عضو یک ملت در کنار هم با توانایی‌های مختلف برای دستیابی به افقی واحد، یکی شوند، چه کارها که می‌توان انجام داد؛ مثل پیروزی انقلاب اسلامی در برابر طاغوت و یا سربلندی در دفاع مقدس و...

قدرت وحدت و یکپارچگی را در وقایع اخیر عراق نیز دیدیم، داعش که در اوایل پیدایش خود یکه‌تازی می‌کرد با وحدت بین شیعه و سنی و بسیج عمومی مردم با پشتوانه مرجعیت شیعه و همکاری مؤثر جمهوری اسلامی ایران، امروز این گروهک تکفیری در حال اضمحلال است. اما آنچه باید مهم دانست تداوم توطئه‌های رنگارنگ بر علیه اسلام است.

«وحدت» ضرورت حیاتی امت اسلام است، اگر همه ملل مسلمان در کنار هم بودند، آیا امروز استکبار می‌توانست در منطقه جولان دهد؟ آیا مسئله فلسطین سال‌ها پیش حل نمی‌شد؟ وضعیت اقتصادی ملل مسلمان بهتر نبود؟ مسلماً وحدت ملل مسلمان می‌تواند دیواره‌های استکبار و صهیونیسم را در هم بکوبد.

پیامبر(ص) می‌فرماید؛ «مثل المؤمنین فی توادّهم وتعاطفهم وتراحمهم بمنزلة الجسد إذا اشتکی منه شی تداعی له سائر الجسد بالسهر والحمّی؛ تمام مؤمنان عالم اعضای یکدیگر و همه آنان به منزله یک جسم هستند که اگر عضوی از آن به درد آید سایر اعضا نیز متأثّر خواهد شد.» (مسند أحمد: 4/270)؛ مطمئناً اگر بی‌تفاوتی‌ها نبود، شیاطین زمان این‌گونه نمی‌توانستند آزادانه پرسه بزنند.

سیاست و رفتار بعضی دولت‌مردان کشورهای اسلامی منطقه، ثابت می‌کند باید به ایمان آنها به یگانگی خداوند شک کرد، آنها تابع چشم و گوش بسته استکبارند و حکومت آنها با حکومت طاغوت تفاوتی ندارد، بلکه در پوشش حکومت اسلامی، اهداف شوم شیطانی خود را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۲
mohammad razavi

وحدت اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی