در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۴۲ ق.ظ

دولت وحدت ملی، نیم قرن بعد !!!

کاری از بخش فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی افغانستان

پس از برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور در سال گذشته 1442 خورشیدی، سران دهمین دولت وحدت ملی (به ریاست صاد و ضاد) کمیسیونی تشکیل دادند تا بررسی شود که آیا در اولین دولت وحدت ملی (به ریاست عین وغین) آیا تقسیم قدرت به صورت عادلانه بین دو تیم تحول و اصلاحات انجام شده است یا خیر.

11 ژانویه 2065 : جنرال عبدالفرشید دوستم رییس کل ستاد مشترک ارتش ملی افغانستان برای رشد و بهبود وضعیت ورزش باستانی کشور (بُزکشی)، محوطه قبر پدرکلان خود مرحوم عبدالرشید دوستم را به میدان بازی این ورزش اختصاص داد تا مرد و نامرد در این میدان رقابت مشخص شود!

امروز 21 جدی سال 1443 هجری خورشیدی است: براساس اخبار رسیده از بلخ خطا نور فرزند اصغر، عطا نور والی ماندگار بلخ همچنان در حال برگزاری نشستهایی درباره بزرگداشت مقام و شخصیت پدر مرحوم خویش می باشد.

سال 2064 میلادی را پشت سر گذاشتیم اما گفته می شود که بازماندگان محمد محقق و احمدضیا مسعود همچنان به دنبال احقاق حق و دریافت سهیمه ی خود از کابینه دولت وحدت ملی می باشند.

در سال 2065 میلادی ، رادیو B.B.40 (بی بی 30 قدیم ) اعلام کرد که فردی پیدا شده به نام نعمتیار که ادعا دارد پسر حکمتیار است و اصرار دارد که سمت پدرش را به او بدهند. محترم مشرف غنی رییس جمهور کشور هم به او وعده داد که به زودی جای خوبی به او در کابینه خواهد داد البته مشروط به اینکه کابینه معرفی شود.

براساس آمار سالیانه بانک جهانی که روز گذشته (دهم ژانویه 2065) منتشر شد، مشخص گردید که سرمایه ی مرویس کرزی و فهیم فهیم (فرزند ناشناخته ی مارشال فهیم)، 15 برابر بودجه کل کشور، 40 برابر درآمد حاصله از عایدات صادارت و واردات، و دو برابر ارزش پیش بینی شده معادن کل افغانستان است که البته ارث پدرانشان است.

20 ربیع الاول سال 1486 هجری قمری: محترم رحمت الله مجددی نواسه ی حضرت صبغت الله مجددی بعد از استخاره در یکی از شبهای سرد زمستان سال جاری فرمود: براساس الهامات قلبی صورت گرفته به اینجانب، وقت آن رسیده که افغانستان چندین پایگاه نظامی در آمریکا تاسیس کند زیرا همه ساکنان آمریکا برای زندگی به مریخ رفته اند و اکنون تامین امنیت سرزمین امریکا از وظایف ما است.

پس از گذشت پنجاه و چند سال، رییس سازمان استخبارات پاکستان اعلام کرد که بالاخره جسد اسامه بن لادن را در اقیانوس هند پیدا کردیم ولی از آنجایی که هواپیمای گم شده مالزیایی بر روی آن افتاده، امکان خروج بدن آن مرحوم از کف دریا وجود ندارد.

در ابتدای سال 2065 میلادی قرار دادیم ماورق وردک نواسه مرحوم فاروق وردک وزیر معارف پیشین کشور که اکنون جایگزین پدر کلانش در وزارتخانه معارف شده، با حالت حزن و گریه گفت: دوست ندارم فرزندم (مانند پدرم) مجبور شود برای تحصیل به خارج از افغانستان برود!

فوریه سال 2065 میلادی: " او با آنها " فرزند ارشد " او با ما " رییس جمهور اسبق آمریکا، پس آنکه پدرش سالها پیش از سمت ریاست جمهوری به دلیل عدم موفقیت در جنگ افغانستان بر کنار شد، اکنون تصمیم گرفته تا برای تغییر مسیر جنگ، پیمان امنیتی جدیدی را با دولت کابل به امضا برساند.

با نزدیک شدن زمستان سال 1443 شمسی: از هجرت مهاجرین افغانی به ایران بیش از هشتاد و پنج سال می گذرد به جهت اینکه نه مهاجرین بصورت داوطلبانه به کشور بازگشتند و نه دولت ایران توانست با طرح های هدف دار خود از جمله هدفمند کردن یارانه آنها را مجبور به بازگشت نماید، اداره کل اتباع خارجی طرح آمایش سی و نهم را آغاز کرده است.

ربیع الثانی سال 1486 هجری قمری: سخنگوی میرزا محمد عمر رهبر جدید طالبان اعلام نموده است که با نوادگان مرحومان مجددی و ربانی و دیگر بازماندگان شورای ملی صلح به توافقاتی دست یافته اند. ولی هنوز تنها شرط مصالحه طالبان با دولت خروج کامل نیروهای نظامی خارجی از افغانستان می باشد.

بهار سال 1445 هجری شمسی: پس از قرائت وصیت نامه کاکای ملت مرحوم داکتر عبدالله عبدالله، مشخص شد که ایشان به فرزند خود انجینیر نصرالله نصرالله سفارش نموده است که برای اداره کشور در سمت اجرایی دو سیاست داشته باش: با خارجیها مدارا کن و با همسایگان بساز و کاری به کار رییس جمهور نداشته باش.

سازمان ملل متحد به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد جمهوریت در کشورما ( البته از ابتدای ریاست جمهوری محترم کرزی حساب کردیم ) در بیانیه ای که به تایید همه نمایندگان کشورهای جهان رسیده، اعلام کرده است که: دیگر در افغانستان هیچ بیسوادی وجود ندارد، فساد مالی بطور کلی ریشه کن شده، وضعیت فرهنگی مردم بسیار بهبود یافته بطوری که رشوت کاملا از بین رفته، دیگر در هیچ زمینی از افغانستان مواد مخدر کشت نمی شود و ... ( به حق چیزهای ندیده و نشنیده)

به نظر شما آیا ما زنده هستیم در تحقق گفته های مسوولان فوق را ببینیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۲
mohammad razavi

دولت وحدت ملی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی