در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲ ب.ظ

حمابت علماء از نیروهای امنیتی

اعلام پشتیبانی هزاران روحانی افغان از نیروهای امنیتی افغانستان

روحیانیون افغان از جمله شورای علمای این کشور که مرکز تجمع روحانیون است پیش از این در خصوص نشان دادن واکنش به حملات انتحاری و جنگ شورشیان در افغانستان مورد انتقادهایی قرار گرفته اند

هزاران روحانی افغان در یک اقدام بی سابقه حمایت شان را از نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کردند.

نیروهای امنیتی افغانستان دو هفته است که به تنهایی مسئولیت تامین امنیت را در کشورشان به عهده گرفته اند. پیش از این نیروهای خارجی نیز در جنگ با شورشیان در افغانستان سهم داشتند. ماموریت رزمی ناتو در افغانستان با آغاز سال جدید میلادی پایان یافت.

امروز سه هزار عالم دین از سراسر افغانستان در تالار لویه جرگه کابل پایتخت این کشور جمع شدند و اعلام کردند که از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می‌کنند.

در این اجتماع عالمان دینی شیعه و سنی یکجا شرکت کرده بودند. اشتراک کنندگان می‌گفتند که این نشست می‌تواند پشتوانه معنوی بزرگی برای سربازان افغان باشد.

روحانیون افغان از پایان ماموریت رزمی نیروهای ناتو و گرفتن مسئولیت امنیتی این کشور توسط نیروهای افغان با گرمی استقبال کردند.

مولوی عبدالبصیر، رئیس شورای علمای کابل در اجتماع امروز در کابل گفت‌: "افغانستان کشوری است که در ۳۵ سال گذشته در آن جنگ جریان دارد. باعث (عامل) این جنگ تنها و تنها این بود که ما اردوی ملی/ارتش ملی نداشتیم. اردوی ما را از بین بردند و نتیجه این شد که در این سرزمین میلیون‌ها نفر شهید شدند."

تعداد نیروهای امنیتی افغان در سیزده سال گذشته از اندکی سرباز حالا به بیش از ۳۶۰ هزار رسیده است

برخی دیگر از روحانیون نیز در این همایش از نیروهای افغان خواستند که "در عملکردشان پا جای پای نیروهای بین المللی نگذارند."

این توصیه اشاره‌ای بود به عملیات شب هنگام و بازرسی خانه‌های مسکونی؛ اقداماتی که از سوی نیروهای خارجی بارها خشم مردم و حتی دولت افغانستان را بر انگیخته بود.

چند روز پیش شماری از نمایندگان مجلس افغانستان نیز با پوشیدن لباس‌های سربازان افغان در جلسه عمومی پارلمان، حمایت شان را از نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کرده بودند.

با پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، تمام مسئولیت‌های امنیتی در افغانستان به طور کامل به نیروهای امنیتی افغان سپرده شد و نقش رزمی نیروهای خارجی در این کشور به نقش حمایتی و آموزشی تغییر کرد.

افغانستان بیش از ۳۶۰ هزار نیروی نظامی دارد، هرچند کمیت نیروهای امنیتی افغان زیاد است اما تجهیزات جنگی مد روز در اختیار این نیروها قرار داده نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۷
mohammad razavi

علماء

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی