در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

توپ طلای مودریچ؛ پایان یک دهه حکمرانی مسی-رونالدو

لوکا مودریچ تابستان با رئال مادرید قهرمان اروپا شد و به همراه تیم ملی به فینال جام جهانی رسید         منبع: بی بی سی فارسی

احتمالا کمتر کسی به یاد دارد کدام بازیکن قبل از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو توپ طلا گرفت. اما لوکا مودریچ، هافبک تیم ملی کرواسی و باشگاه رئال مادرید سرانجام پس از یک دهه توانست به حکومت دو فوق ستاره فوتبال جهان پایان دهد و برنده توپ طلا شود.

مودریچ ۳۳ ساله اولین بازیکن پس از کاکا، هافبک برزیلی باشگاه میلان در سال ۲۰۰۷ است که توانست توپ طلا را از دست مسی و رونالدو بگیرد؛ ستاره‌ای که تابستان با رئال مادرید قهرمان اروپا شد و به همراه تیم ملی به فینال جام جهانی رسید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۷ ، ۰۹:۳۵
mohammad razavi
دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۳ ق.ظ

در فدراسیون فوتبال افقانستان چه می گذرد؟

فدراسیون فوتبال افغانستان اتهامات مطرح شده در زمینه "سوء استفاده جنسی، بدرفتاری و خشونت" از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را رد کرده و دلیل آن را "نارضایتی شماری از بازیکنان پیشین" خوانده که "به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت نشده‌اند."

دیروز روزنامه گاردین در گزارشی خبر داد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) تحقیقاتی را در مورد اتهام‌‌های "سوءاستفاده جنسی" از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان توسط "کارمندان مرد" فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز کرده است.

دادستانی کل افغانستان نیز اعلام کرده که تحقیقات در مورد "سوء استفاده جنسی" از اعضای تیم ملی فوتبال دختران را آغاز کرده است. این نهاد افزوده که این بررسی "به صورت دقیق و اساسی، با رعایت محرمیت‌های هویتی" انجام و با اسناد، مدرک و شواهد عاملان آن مورد تعقیب عدلی قرار می‌گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۰۹:۱۳
mohammad razavi
يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۹ ق.ظ

بوش پدر مرد

جورج بوش پدر و ایران؛ از 'شاخه زیتون' تا مذاکره با رفسنجانی تقلبی

جورج بوش پدر نیز مانند تک تک ساکنین کاخ سفید در چهار دهه گذشته، در دوران ریاست جمهوری‌اش٬ هرازگاهی گرفتار ایران بود؛ همراه با بحران‌های دیپلماتیک٬ رسوایی‌های خبرساز و حتی تصمیمات خجالت‌آور.

از ماجرای فروش اسلحه به ایران گرفته تا مذاکره تلفنی با یک رفسنجانی دروغین و "شاخه زیتونی" که هرگز طرف ایرانی آن را قبول نکرد٬ همه اتفاقاتی بودند که موجب شدند در اوایل دهه ۹۰ میلادی٬ نام تهران و واشنگتن در کنار هم در رسانه‌های جهان تکرار شوند.

آقای بوش در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ (۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱) رئیس جمهور آمریکا بود؛ یعنی درست همان سال‌هایی که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۷ ، ۰۹:۰۹
mohammad razavi
چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۸ ق.ظ

علیپور یا 'فرمانده شمشیر' کیست و چگونه آزاد شد؟

علیپور یا 'فرمانده شمشیر' کیست و چگونه آزاد شد؟

بازداشت فرمانده علیپور توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان در روز( یکشنبه چهارم قوس/آذر) به سرخط خبر رسانه‌های افغانستان تبدیل شد. بازداشتی که تجمع اعتراضی هزاران نفر از هوادارانش، زندگی را در بخشی از شهر کابل فلج کرد.

شب گذشته آقای علیپور با حمایت محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان آزاد شد. آزادی که باعث بازگشت معترضان خشمگین به خانه‌های شان شد. آنان از عصر روز گذشته در اطراف خانه آقای دانش تجمع کرده بودند.

تا عصر روز گذشته که امنیت ملی افغانستان نام کامل آقای علیپور را اعلام نکرده بود، درهیچ رسانه‌ای نام کوچک او برده نشد. این نشان از گم‌نامی او داشت. امنیت ملی افغانستان او را عبدالغنی علیپور فرزند محمدعلی معرفی کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۷ ، ۰۷:۳۸
mohammad razavi
شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۵ ب.ظ

سرطان تکفیر

سرطان تکفیر                                                                            نویسنده: محمد محق

اگر یک تمدن را به مثابه یک ارگانیسم زنده تصور کنیم که می‌تواند به بیماری‌های گوناگون گرفتار شود، تمدن اسلامی امروزه گرفتار سرطانی است که آخر آن را از پا در می‌آورد، این سرطان بدخیم همانا گرایش‌ به تکفیر است. وقتی سخن از تمدن اسلامی می‌گوییم مراد خود اسلام نیست، آن چیزی است که به دست مسلمانان پدیدآمده و محصولی بشری است.
غلط است اگر کسی تصور کند که تکفیر تنها اختصاص به داعش یا گروهک منقرض شده التکفیر و الهجرة دارد. رگه‌های گرایش به تکفیر همچنان‌که در آثار مرحوم سید قطب و مولانا مودودی به قوت حضور دارد، در همه شاخه‌های سلفیت و نسخه‌های حنفیتی که به آبشخور سلفیت در غلتیده‌اند و

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۷ ، ۱۳:۳۵
mohammad razavi

نتایج انتخابات افغانستان؛ نمایندگان منتخب ۵ ولایت اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز جمعه (۲ قوس/آذر) نتایج اولیه انتخابات پارلمانی را در پنج ولایت اعلام کرده است. این ولایت‌ها، دایکندی، فراه، ارزگان، جوزجان و بامیان هستند.

براساس این نتایج مجموعا ۱۶ نفر از جمله ۱۲ مرد و ۴ زن ازاین ولایات به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند.

این نتایج البته اولیه است و پس از بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، در یک نشست خبری دیروز در

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۷ ، ۰۹:۲۸
mohammad razavi