در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات

سیدامیر حسینی                                                                                           
طالبان شب گذشته به مرادینه مرکز ولسوالی مالستان حمله کردند.

منابع محلی تایید کرده که افراد طالبان از حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته(۱۸ عقرب/ آبان) به مرکز ولسوالی مالستان ولایت غزنی در جنوب افغانستان حمله کرده‌اند.

مقام‌های محلی ولایت غزنی گفته که حمله افراد گروه طالبان به مرکز ولسوالی مالستان را دفع و نیروهای کمکی به محل رسیده‌اند، اما مردم محل می‌گویند که درگیری در اطراف ساختمانهای مرکز ولسوالی مالستان ادامه دارد.

مردم محل که با بی‌بی‌سی صحبت کرده‌اند می‌گویند نیروهای طالبان شب گذشته با عبور از مناطق "سیا بغل" و "زولی" وارد مرادینه، مرکز ولسوالی مالستان شدند و بعد از رسیدن در چند کیلومتری شهر مرادینه چراغ خودروهایشان را خاموش کردند.

مردم محل گفتند که طالبان در ابتدای ورود به مرکز ولسوالی اقدام به درگیری نکردند اما بعد از چند ساعت، درگیری میان افراد طالبان و نیروهای امنیتی آغاز شد که اکنون نیز به صورت پراکنده وجود دارد.

شاهدان عینی می‌گویند که افراد طالبان در ارتفاعات "دان بوم" و "قوشنگ" در خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند.

ساکنان منطقه مرادینه مدعی هستند که شمار مردم محل که به صدها خانواده می‌رسند از محل فرار کرده و فقط مردان خانواده به دلیل محافظت از اموال شان در منطقه باقی مانده‌اند.

به گفته آنان شماری از نیروهای پلیس ملی و ارتش ملی افغانستان در منطقه حضور دارند و در مقابل طالبان صف آرایی کرده‌اند. بیشتر این نیروها در اطراف مراکز دولتی سنگر گرفته‌اند.

ساکنان حضور طالبان را "سنگین" توصیف می‌کنند و می‌گویند که نیروهای این گروه از ولایت ارزگان و ولسوالی اجرستان از منطقه دایه نیز به مالستان اعزام شده و ده‌ها خودرو نیز آنان را به این محل منتقل کرده‌اند.

ولسوالی مالستان که جمعیت آن همه هزاره و شیعه نشین هستند از جمله امن ترین ولسوالی‌های ولایت غزنی به حساب می‌آمد. این ولسوالی در ۱۸ سال گذشته هدف حمله گروه طالبان قرار نگرفته بود.

دو هفته قبل نیز نیروهای طالبان به ولسوالی ارزگان خاص حمله کردند که به گفته کمیسیون حقوق بشر افغانستان حدود ۶۳ نفر در این درگیری کشته و زخمی شدند.

سه روز قبل نیز نیروهای طالبان به ولسوالی جاغوری در همسایگی مالستان که ساکنان آن نیز بیشتر هزاره و شیعه هستند، حمله کردند که به گفته منابع امنیتی با کشته شدن ۳۹ طالب، آنان دوباره از منطقه عقب نشینی کردند.

برگرفته شده از سایت بی بی سی فارسی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۹
mohammad razavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی