در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴ ق.ظ

بعضی از خصوصیات افراد عصبی

١- عدم درک واقعیت

 افراد عصبى کوششی برای درک و شناخت واقعیت ها نمی کنند، مثلن بدی ها را چند برابر و آن ها را به میل خودشان تغییر می دهند.

 

۲- عدم توجه به زمان

افراد عصبی در گذشته زندگی می کنند، آن ها آنقدر نگران آینده هستند که امروزشان را خراب می کنند، عصبى ها با مفهوم زمان به گونه ای برخورد نمی کنند که از گذشته بیاموزند و برای آینده امیدوار و در حال زندگی کنند.

 

۳- حرمت نفس

افراد عصبی براى خودشان نه ارزشى قائل هستند و نه خودشان را دوست دارند، آن ها به راحتی خود را تحقیر و کوچک مى کنند، افراد عصبى از بیان نظراتشان خوداری و نگران تمسخر دیگران هستند، آن ها بخاطر محدودیت هایی که برای خودشان بوجود آورده اند، دیگران به آن ها توجه ای نمی کنند و همین نادیده گرفتن ها و کم اهمیتى باعث خشم و عصبانیت دوباره آن ها می شود.

 

۴- روابط اجتماعی  

افراد عصبی از یک طرف به آدم ها نزدیک، اما از طرف دیگر با کوچک ترین علامت و رفتار نامناسبی خودشان را از دیگران جدا می کنند، عصبى ها سفره دلشان را برای افراد در اولین برخوردها باز می کنند، اما به زودی پشیمان و خشمگین می شوند که چرا این کار را کرده اند.

 

۵- قدرت و ضعف

افراد عصبى در چارچوب رابطه با دیگران، مسئله ضعف و قدرت برای آن ها اهمیت  اساسى  دارد. در حالی که خودشان را ضعیف می دانند، اما سخت بدنبال قدرتند. در حالی که در جاهایی از قدرت متنفر هستند، اما در مواردی در خدمت قدرت می باشند و برای کسب آن حرکت می کنند. آن ها در بسیارى از شرایط برای کسب ثروت از ابزار قدرت استفاده می کنند.

 

۶- نادانی و ناتوانی

افراد عصبى احساس نادانی و ناتوایی می کنند و این احساس آن ها  را تا حد درماندگی و بیچارگی می برد. با وجود این که از توانایی برخوردار هستند، اما خود را نسبت به دانایی و توانایى اشان، ضعیف تر و ناتوان تر می بینند و خود را نسبت به مردم کوچک تر بحساب می آورند. آن ها به همین خاطر از فرصت ها بدرستی استفاده نمی کنند، و این باعث خشم و عصبانیت آن ها مى شود.

 

۷- برخورد با خشم و عصبانیت

افراد عصبى با وجود این که بسیار خشمگین هستند ، اما در بسیاری از جاها خشم خودشان را نشان نمی دهند و یا رفتار نامناسبی از آن ها سر نمی زند. با وجود این که مورد ضرب و شتم و ظلم قرار می گیرند ، اما صدایی از آن ها در نمی آید، اما در درونشان از خشم، کینه و نفرت سهمگین و کوبنده اى لبریز مى شوند.

 

۸- برخورد در رابطه جنسی

افراد عصبى اصولن احساس بدی با رابطه جنسی بطور کلى خواه در چارچوب ازدواج  و خواه در بیرون از آن دارند، زنان عصبی کمتر به ارضاء جنسی می رسند و بیشتر آن ها این مرحله لذت جنسی را ندارند، یا آن را پنهان و یا مانعش می شوند. افراد عصبى به دلایل خشم و کینه و تنفر پنهانی که دارند، ارتباط نامناسبى با جنس مخالف برقرار می کنند.

 

۹- وابستگی

افراد عصبى تیپ هاى وابسته ای هستند که به تنهایی نمی توانند کاری را بکنند. و براى انجام هر کارى به دیگران محتاج هستند. این افراد در جهت استقلال و خودکفایی حرکت نمی کنند و به همین جهت اندیشه ی مستقلانه ای ندارند و بیشتر همرنگ جماعت هستند.

 

١٠- نارضایتى عمومى

افراد عصبى از آن جایى که گذشته آن طور که دل آن ها می خواسته، نبوده است و نسبت به آینده امیدى ندارند، خشمگین هستند. آن ها همواره دنبال بهانه می گردند که عصبانیت خودشان را بروز دهند.

 

١١- مهربانى

افراد عصبی هیچ وقت مهربان و یا با محبت نیستند، آن ها  مهرطلب و گدا و تشنه مهر و محبت دیگران مى باشند، به همین جهت افراد عصبی همه کار می کنند  و بر هر در و دیوارى می زنند که محبت، دوستی و علاقه دیگران را به خود جلب کنند.

 

افراد  از درون نسبت به افراد عصبى بی اعتماد هستند، زیرا آن ها را همواره در خشم و عصبانیت دیده اند و زمانی که آن ها می خواهند، محبت هم بکنند، دیگران فکر می کنند که دارند نقشه و توطئه برای سوء استفاده می ریزند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۲
mohammad razavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی