در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲ ق.ظ

🔴پیام های استراتژیک پرتاب موشک ماهواره بر قائم

 1️⃣ موشک ماهواره بر ، ساختاری مشابه موشک های قاره پیما دارد ؛ در واقع می توان گفت امروز سپاه پاسداران علاوه بر یک ماهواره بر توانست یک موشک بالستیک قاره پیما که می تواند ۱۰۰ کیلوگرم محموله را حمل کند به فضا پرتاب کرد.

 

2️⃣ با توجه به توان اتمی ایران و عبور این کشور از نقطه گریز هسته ای (یعنی قابلیت ساخت فوری بمب اتم)  ، شلیک این موشک پیام های خاص خود را بر کشورهای منطقه و قدرت های جهانی دارد .

 

3️⃣ استفاده از سوخت جامد در این ماهواره بر یعنی کاهش زمان آماده سازی برای شلیک و همین امر میتواند قابلیت سپاه را در راهبرد ضربه دوم افزایش دهد.

 

4️⃣ ساخت و شلیک ماهواره برها در سالهای اخیر علاوه بر پیشرفت های صنعت اتمی مانند افزایش سطح و میزان غنی سازی اورانیوم و ساخت اورانیوم فلزی نشان میدهد جمهوری اسلامی به دنبال برقراری نوعی توازن قدرت با غرب و بالا بردن ضریب بازدارندگی خود است .

 

5️⃣ ایران اگرچه حداکثر برد موشک هایش را ۲۰۰۰ کیلومتر عنوان کرده اما واقعیت های میدانی نشان میدهد که قابلیت های جمهوری اسلامی فراتر از این رقم هاست.

 

6️⃣ آمریکایی ها در پی آن بودند تا با تحریم های شدید، علاوه بر توان هسته ای ، قدرت موشکی ایران را نیز محدود کنند اما شلیک های اخیر نشان داد به وضوح دچار شکست راهبردی گشته اند .

 

7️⃣ ایران از طریق چنین دستاوردهای بقای خودش را تضمین کرده و از وقوع جنگ علیه خود جلوگیری کرده اما همزمان از طریق متحدانش در یمن ، عراق ، لبنان ، سوریه و ... سیاست های منطقه ای خود را دنبال می کند .

 

👤 تقوی نیا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۹
mohammad razavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی