در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۱۶ ب.ظ

کشور بعدی در نقشه اسرائیل کیست؟

                                            کمال اوزتورک (نویسنده و روزنامه نگار اهل ترکیه)                             برگردان از الجزیره عربی
                                                                                                      مترجم: سیدمحمدعلی رضوی.
بعد از غزه نوبت به لبنان رسید. وقتی این سطور را می نویسم، حملات هوایی اسرائیل در یک روز صدها نفر را کشته و صدها نفر  دیگر را مجروح کرده است. فکر می کنم این تازه شروع کار است. همانطور که در غزه رخ داد، رسانه ها روزانه آمار کشته شدگان لبنان را به صورت نمودار نشان می‌دهند، کشورهای دیگر این حملات را به صورت گذرا محکوم خواهند کرد، سازمان ملل نشان خواهد داد که به خاطر آمریکا و انگلیس چقدر ناتوان است و اسرائیل کشور دیگری را نابود خواهد کرد.
 برای کشورهای جهان که بی تفاوت همه اتفاقات را تماشا می کنند حرفی برای گفتن ندارم. اما باید از کشورهای خاورمیانه یک سوال ترسناک بپرسیم: کدام کشور، بعدی خواهد بود؟
همین سناریو منجر به همان قتل عام هامی گردد
دیگر نمی توان آنچه را که اتفاق می افتد به صورت عقلانی یا از طریق اطلاعات، قانون یا قوانین بین المللی توضیح داد. همه خطوط قرمز رد شده، همه قوانین شکسته شده و تمام ارزش های انسانی از بین رفته است. اسرائیل کل نظم جهان را برانداز کرده است. کسانی که معتقدند اسرائیل پس از اشغال غزه و کشتار مردم فلسطین دست از کار می کشد، هنوز متوجه نشده اند که چقدر اشتباه کرده اند.
ماشین کشتاری که با حمایت آمریکا و انگلیس در غزه به راه افتاده بود، حالا نعل به نعل در لبنان به راه افتاده است. همانطور که در غزه خانه های مردم از ساکنانش تخلیه می شد، حالا در "شمال" لبنان نیز همین برنامه اعلام شد، مردم به خیابان ها ریختند و خانه های خود را ترک کردند، در حالی که بمب های مخربی که از ایالات متحده تهیه می شود مانند مرگ در خاک لبنان از هواپیماها فرو می ریزد. در یک روز صدها نفر دوباره کشته شوند که بیشتر آنها غیرنظامی هستند.
من معتقدم که اعداد یک بار دیگر به ارقام آماری تبدیل می شوند و تعداد کشته ها و مجروحان به داده ها تبدیل می شوند. داستان زندگی های از دست رفته انسان ها هرگز معلوم نخواهد شد، نه داستان کودکان و نه امیدهای از بین رفته مجروحان. زمانی که این سطور را می نویسم، در یک روز 50 نفر در غزه کشته شده اند، اما چون تعداد آنها کم است، حتی خبری از آن در رسانه ها منتشرنشد! اسرائیل و آمریکا سناریوی غزه را در مورد لبنان اعمال خواهند کرد و لبنان نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. همه این سناریوها به قتل عام ختم می شود.
سکوت یک اشتباه مهلک است
زمان زیادی طول می کشد تا کسانی که در برابر نسل کشی در غزه سکوت کردند بفهمند اشتباهشان چقدر مهلک بوده است. کسانی که به دلیل برچسب "افراطی" حماس، نزدیکی آن به اخوان المسلمین، یا قرار گرفتن آن در لیست "تروریست" آمریکا، سخنی نگفتند، اکنون سکوت خود را در مورد جنایات در لبنان آغاز کرده اند.
فکر می‌کنم آنها این بار به بهانه شیعه بودن حزب‌الله، نزدیک به ایران و یا طبقه‌بندی «تروریست» توسط آمریکا، توجیهات خود را پیدا می‌کنند. با این حال، همانطور که بمب های اسرائیلی-آمریکایی در غزه بین حماس و فتح تمایز قائل نشدند، در لبنان نیز بین شیعه و سنی تفاوت قائل نخواهند شد و هرکسی را که سر راه آنها قرار گیرد، خواهند کشت.
همانطور که در قدس بین مسلمانان و مسیحیان در این مورد تبعیضی وجود نداشت، در لبنان نیز تبعیض وجود نخواهد داشت و کشور غیرقابل سکونت خواهد شد. لبنان در میان سکوت کشورهای اسلامی مانند غزه ویران خواهد شد و ده ها هزار نفر خواهند مرد.
کدام کشور بعدی خواهد بود؟
آیا کسانی که با سکوت  وقایع را رصد می کنند از این سوالها می پرسند؟ بعد از اینکه نیروهای جنایتکار عملیات خود را در لبنان کامل کردند، بعد به کدام کشور حمله خواهند کرد؟ من معتقدم کشورهایی هستند که حتی جرات نمی کنند این سوال ترسناک را بپرسند: نوبت من کی می شود؟ اما در حقیقت یافتن پاسخ برای این نوع سؤالات کار دشواری نیست.
کشوری که "سرزمین موعود" در آن واقع شده است، محل ایجاد رویای اسرائیل بزرگ است و بر روی لباس سربازان اسرائیلی نقش بسته است، کشور بعدی است، زیرا نقشه "کشور  اسرائیل بزرگ" شامل زمین های این کشورهاست و همین حالا بر روی لباس سربازان صهیونیست نقش بسته است.
ما از سکوت رژیم های کشورهایی که در آن نقشه گنجانده شده اند، داریم دیوانه می شویم. چطور ندیدند که روزی نوبت آنها هم می رسد؟ چرا در حالی که لبنان در حال سوختن است این سوال به ذهن آنها خطور نمی کند؟ اینجا مساله امکانت نیست، بلکه فقط موضوع زمان است. هیچ کس از شما نمی خواهد که جنگی را آغاز کنید، اما حداقل شجاعت خود را نشان دهید و محاصره تجاری را اعمال کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۰۴
mohammad razavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی