در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۰۹:۳۴ ق.ظ

حماس: اسماعیل هنیه در تهران ترورشد.

 جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صبح امروز چهارشنبه از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی خود در تهران، پایتخت ایران خبر داد.  حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر این جنبش «در نتیجه حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران کشته شد»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه دیگری گفت: در حال بررسی ابعاد حادثه شهادت هنیه در تهران هستیم و نتیجه تحقیقات را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

خبرگزاری ایرانیان گزارش داد که اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش پس از هدف قرار گرفتن محل سکونتشان در تهران به شهادت رسیدند.

خبرگزاری تسنیم به نوبه خود گزارش داد که تحقیقات درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در حال انجام است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود.

مهم‌ ترین واکنش ها به ترور اسماعیل هنیه

 حماس تأیید کرد که در حال انجام جنگ علنی است و ترور هنیه به اهداف خود نمی رسد. طرف های اسرائیلی از این عملیات استقبال کردند.

سامی ابوزهری، رهبر حماس، گفت: "ما در حال جنگی آشکار برای آزادسازی بیت المقدس هستیم و آماده ایم تا بهای آن را بپردازیم" و تاکید کرد که ترور هنیه "تشدید خطرناکی است که به اهداف خود نمی رسد."

موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس، به نوبه خود، ترور هنیه را "اقدامی بزدلانه که بیهوده نخواهد بود" توصیف کرد.

جنبش جهاد اسلامی در سوگ «رهبر بزرگ ملی» تاکید کرد که این ترور مردم فلسطین را از ادامه مقاومت منصرف نخواهد کرد.

محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، ترور هنیه را محکوم کرد و آن را «اقدامی بزدلانه و تحولی خطرناک» دانست و حسین آل‌شیخ، دبیر کمیته اجرایی ساف، ترور را اقدامی بزدلانه توصیف کرد که از ما می‌خواهد در برابر اشغال استوارتر و استوارتر بمانید»

جناح های ملی و اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود خواستار اعتصاب عمومی و تظاهرات گسترده برای محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس شدند.

در تهران، شورای عالی امنیت ملی با حضور سران ارشد سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه در مقر مقام معظم رهبری و در حضور او تشکیل جلسه داد و درباره ترور هنیه گفت و گو کرد. رویترز گزارش داد که عالی ترین نهاد امنیتی ایران در مورد استراتژی ایران در پاسخ به این عملیات تصمیم گیری خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید اینکه مقامات ذیصلاح همچنان در حال بررسی ابعاد و جزئیات ترور اسماعیل هنیه هستند، گفت: خون مجاهدی که برای فرار از چنگال غاصبان صهیونیستی تلاش می‌کند، هرگز بیهوده نخواهد بود. وی افزود: شهادت هنیه در تهران باعث تقویت و تعمیق ارتباط تنگاتنگ تهران و فلسطین خواهد شد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز ترور هنیه را محکوم کرد و آنچه را که در تهران رخ داد به عنوان یک ترور نفرت انگیز با هدف گسترش دامنه جنگ از غزه به سطح منطقه توصیف کرد و نشان داد که نتانیاهو دولت هیچ قصدی برای دستیابی به صلح ندارد.»

وزارت خارجه روسیه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را "جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول" دانست.

                                                                      برگردان از الجزیره عربی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۱۰
mohammad razavi

نظرات (۱)

۱۰ مرداد ۰۳ ، ۱۱:۰۹ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام

ایام به کام

دعوت می کنم برای انتشار سریع و ساده یادداشت ها و ارتباط سریع با مخاطبین وبلاگ از شبکه اجتماعی ویترین استفاده نمایید

+ اکنون نام کاربریتان ازاد است

دانلود از کافه بازار

https://cafebazaar.ir/app/ir.vitrin.app

 

+ ویترین تضادی با وبلاگ ندارد و شما میتوانید هر دو رسانه را داشته باشید

+ نسخه وب اپلیکیشن نیز در حال ساخت است

با سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی