در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت

عدالت = انسانیت آرمانی و آرمانشهرانسانی.

در هوای عدالت
وبلاگ شخصی سیدمحمدعلی رضوی دانش پژوه حوزه علمیه قم و دکتری حقوق جزا و جرم شناسی
بایگانی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۰۶:۴۵ ب.ظ

سنخنگوی حماس در یکسالگی طوفان الاقصی:

                                                                                                         برگردان از: الجزیره عربی
ابوعبیده سخنگوی نظامی گردان های عزالدین قسام به مناسبت یک سالگی عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی به ایراد سخنرانی پرداخت. سخنان ابوعبیده شامل هفت موضوع بود:
1- استواری افسانه ای
ابوعبیده گفت: "یک سال از حرفه ای ترین و موفق ترین عملیات کماندویی در عصر مدرن می گذرد." وی افزود: مقاومت پس از اینکه برنامه ریزی وی برای حمله بزرگ به مقاومت در غزه به مراحل پایانی خود رسید، با یک حمله پیشگیرانه گسترده به دشمن ضربه زد. وی یادآور شد: نبرد طوفان الاقصی پس از درگیر شدن دشمن در شهرک سازی، یهودی سازی و تجاوز به اسرا رخ داد. وی گفت: مردم ما علیرغم خیانت همسایگان، بزدلی و همدستی رژیم ها و با وجود ظلم دشمن و نیروهای ظالم و متجاوز در برابر ظلم و ستم افسانه ای ایستادگی کرده اند. وی افزود: ما هزاران سرباز دشمن را کشته و زخمی کردیم و صدها خودروی نظامی را از خدمت خارج کردیم. وی با تاکید بر اینکه رزمندگان مقاومت در هر وجب از نوار غزه به استواری قهرمانانه خود ادامه می‌دهند، گفت: ما همچنان در نبردی نابرابر با دشمن جنایتکاری که از ارتکاب همه جنایات دریغ نمی‌کند می‌جنگیم. وی گفت: ما هزاران سرباز دشمن را کشته و زخمی کردیم و صدها خودروی نظامی را از خدمت خارج کردیم.
2- حمایت آمریکا از اسرائیل
وی گفت: رژیم صهیونیستی مطرود همه ملت‌ها و آزادگان کره زمین زندگی می‌کند، در حالی که عملیات مقاومت، توان امنیتی و دفاعی دشمن را تحلیل می‌برد و خسارات اقتصادی به او وارد می‌کند و او را مجبور به آواره می‌کند. وی یادآور شد: این نهاد چیزی نیست جز طناب های معمول دولت آمریکا که بدون شک با گذشت زمان قطع خواهد شد.
3- جبهه های پشتیبانی
سخنگوی القسام از جبهه های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق تقدیر کرد وی گفت: پهپادهای یمن و عراق در آسمان فلسطین اشغالی پرسه می زنند و به دشمن ضربه می زنند و خسارات زیادی به وی وارد می کنند. وی افزود: ما با افتخار جنبش بزرگ مردمی در یمن آزاد را ارج می نهیم و از حرکت همه مردم برادر و دوست در سراسر جهان قدردانی می کنیم. در این سخنرانی آمده است: امروز به هم رزمان خود در حزب الله می گوییم که به شجاعت و قدرت شما برای وارد آوردن خسارات دردناک به دشمن اطمینان داریم. ابوعبیده از جمهوری اسلامی ایران که "برای ارعاب دشمن ضربات وعده صادقانه وارد می کند" تمجید کرد.
4- شکست رسمی عرب
وی گفت: مردم ما علیرغم خیانت همسایگان، بزدلی و همدستی رژیم ها و با وجود ظلم دشمن و نیروهای ظالم و متجاوز در برابر ظلم و ستم افسانه ای ایستادگی کرده اند.  وی از علمای امت خواست تا به تبیین «جدیت آنچه مردم ما و مقدسات اسلامی و مسیحی ما در معرض آن هستند و تکلیف جهاد با دشمن امت» را تبیین کنند. وی خواستار راه اندازی بزرگترین کمپین عربی، اسلامی و بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین شد.
5- اسرای اسرائیلی
سخنگوی القسام درباره اسرای اسرائیلی که توسط مقاومت نگهداری می‌شوند، گفت: ما از روز اول مشتاق محافظت و حفظ اسرا بوده‌ایم. وی گفت: "ما دستوراتی داریم که اگر زندانیان در معرض خطر یا درگیری نزدیک قرار گرفتند، به مکان های امن تر منتقل می شوند." اما وی تاکید کرد که این اسرا با شرایط سختی روبرو هستند و در معرض تیراندازی متقابل و "و شاید در برابر آتش خود دشمن" قرار دارند. وی افزود: خطرات زندانیان اسرائیلی روز به روز در حال افزایش است. او هشدار داد که آنچه برای شش زندانی در رفح اتفاق افتاد ممکن است برای دیگران نیز تکرار شود، «تا زمانی که نتانیاهو و دولت تروریستی او سرسخت باشند». وی تاکید کرد که "سرنوشت اسرای دشمن در گرو تصمیم دولت اشغالگر است و ما بعید نمی دانیم که پرونده آنها وارد یک تونل تاریک شود."
6- کرانه باختری
ابوعبید از فلسطینیان کرانه باختری خواست تا "برای پاسخ به وحشیگری و جنایات دشمن" مقاومت خود را افزایش دهند. وی با بیان اینکه عملیات اخیر یافا تنها یک قسمت در آینده است، گفت: آنچه در راه است بدتر و شدیدتر است انشاالله. وی افزود: آنچه در اردوگاه‌های کرانه باختری اتفاق می‌افتد مؤید این است که سیاست دشمن یک تصمیم راهبردی است که در همه جای سرزمین ما اعمال می‌شود.
7- ترورها
وی در خصوص این ترورها با تاکید بر اینکه شادی دشمن کوتاه مدت خواهد بود، گفت: اگر ترورها پیروز می شد، پس از ترور عزالدین قسام، مقاومت پایان می یافت. وی افزود: شهادت دو رهبر ارشد اسماعیل هنیه و حسن نصرالله گواه روشنی بر عدم درک دشمن از ماهیت مقاومت است. وی تاکید کرد: دشمن استکبار نه درس تاریخ، نه واقعیت و نه فرهنگ مردم و ملت ما را درک می کند. او به اسرائیل یادآوری کرد که "این سرزمین مقاومت می کند، همانطور که زیتون می روید و نسل به نسل وارث افتخار است."
قابل ذکر است که این بیست و هشتمین سخنرانی ابوعبیده از زمان طوفان الاقصی است و پس از گذشت 3 ماه از آخرین سخنرانی وی در 7 ژوئیه سال گذشته می گذرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۱۶
mohammad razavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی